ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡIΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΤΡΙΑΚΟΣΙΟΙ
-Την είδατε την ταινία; ρώτησε ο βιβλιοπώλης τα δύο παιδιά.
-Βέβαια, και μου άρεσε πολύ εκτός από το φινάλε της, απάντησε ο ένας από τους δυο νεαρούς.
-Τι εννοείς; ρώτησε απορημένος ο βιβλιοπώλης.
-Εννοώ ότι δεν έπρεπε να σκοτωθούν από τους Πέρσες οι δικοί μας που ήταν τόσο δυνατοί και τόσο γενναίοι. Ειλικρινά, δεν μπορώ να καταλάβω γιατί το έκλεισε το έργο με αυτό τον τρόπο ο σκηνοθέτης.
Την ίδια στιγμή και πριν καλά-καλά προλάβει ο βιβλιοπώλης μας να χωνέψει αυτό που μόλις άκουσε, ήρθε η τελειωτική κεραμίδα από τον έτερο νεαρό.
-Καλά, είσαι τόσο βλάκας; Γιατί ρε μου είπες το τέλος; Πώς θα πάω τώρα εγώ να δω την ταινία γνωρίζοντας το τι θα συμβεί;
Είμαι απόλυτα πεπεισμένος ότι η περίπτωση των δύο νεαρών δεν αποτελεί εξαίρεση στον κανόνα. Και τα δύο παιδιά διδάχτηκαν ιστορία με το παλιό βιβλίο τόσο στην πρωτοβάθμια όσο και αργότερα στο γυμνάσιο. Οι δυο ώρες την εβδομάδα που τα παιδιά διδάσκονται ιστορία, ανεξάρτητα από το ποιο βιβλίο χρησιμοποιούν, φαίνεται ότι αποτελούν σταγόνα στον ωκεανό μπροστά στην πλημμυρίδα των πληροφοριών που εισπράττουν τα παιδιά από τους τηλεοπτικούς κρουνούς ή ακόμη από το διαδίκτυο.
Η διαμάχη με άλλα λόγια που έχει ξεσπάσει μάλλον αφορά λίγους δημοσιογράφους, διανοούμενους, παπάδες και κάποιους πολιτικούς. Παρ’ όλα αυτά το ζητούμενο είναι κατά την κρίση μου άλλο, και αφορά την καλλιέργεια της κριτικής ικανότητας του μαθητή από το σχολείο και όχι βέβαια μόνο στα ζητήματα της ιστορίας, όπως πολύ εύστοχα έθεσε στο προηγούμενο φύλλο της ρωγμής ο Ερανιστής.
ΣΤΕΛΙΟΣ ΜΕΡΜΙΓΚΗΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου